امام جمعه مهریز: نعمت سلامتی از ارزشمندترین نعمت های الهی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلامو المسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به حدیث « النعمتان مجهولتان ، الصحت و لامان» از حضرت امیر (ع)  امنیت و سلامت را نعمت های بزرگ الهی برای انسان ها دانست وگفت: این دو نعمت لازمه پایداری هر جامعه ایی است.
وی افزود: دو نعمت سلامت و امنیت از جمله نعماتی هستند که در بیشتر مواقع مورد غفلت همگان قرار گرفته و در زمانی به فکر آن خواهیم افتاد که مشکلات و موانعی این دو نعمت را تهدید کنند.
برهان در ادامه با تفسیر گشوه ای از آیه 29 سوره فتح  «کزرع اخرج شطئه فأزره فاستغلظ فاستوی علی سوقه یعجب الزراع لیفظ بهم الکفار» گفت: این آیه درباره مومنان به پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: «مانند دانه ای است که شاخ و بال بیرون آورده و (این شاخه‌ها) او را تقویت کرده و در نتیجه آن گیاه درشت شده، تا آنکه بر ساقه استوار گردیده، بدان گونه که کشاورز را به شگفتی واداشته است (خدا آنان را قوی کرده)، تا به وسیله آنان کافران را به خشم آورد.
وی افزود: قدرت یافتن مسلمانان و رسیدن آنان به شکوه و عظمتی است که دشمنان اسلام تاب تحمل آن را ندارند. قطعا باید این اقتدار هم اقتدار سیاسی، هم اقتدار نظامی و هم قدرت اقتصادی و هم توانمندی فرهنگی باشد.
برهان با تاکید بر توجه بیشتر به معنویت در تربیت انسان ها گفت: والدین و معلمان اصلی ترین وظیفه تربیت فرزندان در جامعه را بر عهده دارند.
با اشاره به اهمیت تربیت و کسب دانش افزود: تمامی دانش آموزان باید با حفظ دین، حیا، عفت، اخلاق و منش اسلامی به تحصیل پرداخته و با احساس مسئولیت درس خوانده و در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کنند.