امام جمعه مهریز: مردم نمایندگان حافظ نظام را راهی مجلس کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم شریف ایران باید نمایندگانی را راهی مجلس کنند که آن نماینده حفظ نظام را در رأس وظایف خود قرار دهد و این کمترین وظیفه یک نماینده است.
برهان خاطرنشان کرد: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن باید از دیگر خصوصیات یک نماینده باشد.
امام جمعه مهریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج دانش‌آموزی عنوان کرد: شهید حسین فهمیده راه و رسم حضرت قاسم بن الحسن(ع) را ادامه داد، او نرفت تا ترکش قلبش را نشانه رود، او خود به استقبال شهادت رفت.
برهان با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های ما باید راه و مرام شهید فهمیده را ادامه دهند، افزود: شهید محمدحسین فهمیده همچون حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در سن 13 سالگی به شهادت رسید و همچون حضرت قاسم که آبروی کربلا بود، شهید فهمیده نیز آبروی نظام ماست، او آبروی هشت سال دفاع مقدس ماست.
وی بیان کرد: شهید فهمیده نوجوانی که هنوز به تکلیف نرسیده و گناهی از او سر نزده با خون سرخ خود انقلاب را امضا کرد.
برهان یادآور شد: دانش‌آموزان ما باید بیش از گذشته در راستای شناخت اهداف و خصوصیات این شهید بزرگوار حرکت کنند و برای تحقق اهداف او تلاش کنند.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی، فرصت بسیار مناسبی برای برقراری ارتباط بیشتر با شهید فهمیده و همه شهدای دانش‌آموز است.
برهان دهم آبان‌ماه سالروز شهادت آیت‌الله قاضی طباطبایی را نیز تسلیت گفت و افزود: آیت‌الله قاضی طباطبایی نخستین شهید محراب ما، همچون مولای متقیان حضرت علی(ع) که با به شهادت رسیدن در محراب اسلام را محکم کرد او هم انقلاب ما را مستحکم‌تر از قبل کرد.
وی داشتن معرفت را سرمنشا رسیدن به حق تعالی دانست و افزود: اشخصای همچون شهید فهمیده و شهید قاضی طباطبایی با کسب معرفت به چنین مقام‌هایی رسیدند.
برهان خاطرنشان کرد: راه رسیدن به معرفت این است که پیامبران الهی را الگوی خود قرار دهیم زیرا آنها، بینش، بصیرت و قدرت لازم برای رسیدن به قله معرفت را دارا بودند.
وی با گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا گفت: جوانان ما باید در مراسم جشن ازدواجشان از ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) الگوگیری کنند و نباید مراسم جشن ازدواجشان آلوده به گناه و معصیت شود