امام جمعه مهریز:ماه مبارک رمضان ماه انعام و بخشش الهی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،  امام جمعه مهریز مسجد را مقدس‌ترین جایگاه برای عبادت و شکرگزاری خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان ماه انعام و بخشش الهی است و همگان باید در مهمانی خداوند از این انعام به خوبی بهره‌ ببرند.
حجت الاسلام و المسلمین علی برهان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با بیان فضایل روزه افزود: روزه گرفتن فقط عمل کردن به تکلیف نیست، روزه‌داری نتایج و اهداف مثبت بسیاری از جمله عادت کردن به گرسنگی و تشنگی برای افزایش تحمل در روز قیامت و تقویت اخلاق کریمه اسلامی دارد. ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای معرفت‌یابی به محضر قرآن کریم است.
خطیب نمازجمعه مهریز خواستار توجه و تدبر در آیات قران کریم و الفت با این کتاب آسمانی شد و افزود: این انس و الفت نباید تنها به ماه مبارک رمضان ختم شود.
وی اظهار داشت: کسانی که در ماه رمضان روزه می‌شوند و از لذت‌های دنیوی در ماه رمضان دوری می‌کردند، نام آنها در لیست شهدا ثبت خواهد شد.
برهان در ادامه غیبت را از جمله گناهانی دانست که علاوه بر جنبه حق اللهی، جنبه حق‌الناسی نیز دارد و افزود: گناه غیبت نه تنها موجب فساد در ایمان و اخلاق شخص و رسوایی او در دنیا و آخرت می‌شود، بلکه مفاسد اجتماعی و بشری را هم به دنبال دارد.
وی غیبت را از زنا بدتر دانست و گفت: غیبت کردن روزه را نیز باطل می‌کند.
برهان با بیان اینکه انفاق، رهایی از خودپرستی است، گفت: انفاق و کمک به دیگران، تعالی رشد معنوی، رهایی از حب دنیاپرستی و خودپرستی است.انسان بخیل فکر نکند که انسان نیازمندی را از نیاز محروم کرده است، بلکه خودش از ثواب الهی محروم می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت و استمرار نظام اسلامی در گرو ولایت فقیه است، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به برکت خون شهیدان سرافراز به ثمر رسیده و همیشه استمرار و امنیت خواهد داشت، تنها با درایت و قدرت رهبری ولایت فقیه مصونیت خواهد یافت.
وی تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به حفظ اتحاد و همبستگی ملی با محوریت ولایت فقیه و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری نیاز است و باید این موضوع در رأس برنامه‌های ما قرار گیرد.