امام جمعه مهریز:ریشه انگلیس باید در ایران خشکانده شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، امام جمعه مهریز با اشاره به مشکلاتی که انگلیس از یک قرن پیش برای ایران ایجاد کرده است، گفت: ریشه انگلیس باید در ایران خشکانده شود.
حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به حوادث انگلیس و اقدام دانشجویان در تحصن در مقابل سفارت انگلیس و اعلان انزجار از اقدامات انگلیس، بر خشکاندن ریشه استعمار پیر در کشور ایران تاکید کرد.
وی اقدام دانشجویان در تحصن در مقابل سفارت انگلیس و اعلان انزجار از اقدامات انگلیس را ادامه راه دانشجویان خط امام سال 58 برای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا خواند.
برهان خاطرنشان کرد: دشمنی علنی دولت انگلیس با ایران در عرصه‌های مختلف مشهود بود و اقدام دانشجویان در سال 90 ادامه راه دانشجویان خط امام سال 58 است.
امام جمعه مهریز ادامه داد: سفارت انگلیس دومین لانه جاسوسی در ایران است که محلی برای توطئه‌چینی علیه کشور بوده و اقدام دانشجویان با فرهنگ انقلابی قابل پیش‌بینی بود.
وی تاکید کرد: همان‌گونه که انتظار می‌رفت پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان خط امام در سال 58، سفارت انگلیس نیز به عنوان دومین لانه جاسوسی که در طول دوران انقلاب اسلامی به عنوان جرثومه فساد، خباثت و فتنه‌گری در کشور توطئه می‌کرد، به همان سرنوشت دچار شود.
وی یادآور شد: تکرار این واقعه پس از 32 سال که حرکتی ولایی، ارزشمند و استکبار ستیز محسوب می‌شود، برخورد جدی با توطئه‌های انگلیس در کشور است.
برهان کاهش روابط کشور با انگلیس توسط مجلس را از دیگر اقدامات ایران برای اعلان انزجار از اقدامات انگلیس خواند.
وی در مورد مواضع انگلیس گفت: آمریکا وقتی به بن‌بست می‌رسید و مایوس می‌شد، منافقانه و مدبرانه وارد عمل می‌شود ولی انگلیس وقتی حریف نمی‌شود مثل گرگی خونخوار می‌ماند و ناآرامی‌های اخیر در انگلستان باز شدن زخم رفتار‌های تبعیض‌آمیز دولتمردان آن کشور است که فقط به فکر تجاوز به ملت‌های ستمدیده هستند و از ملت خود غافل شدند.
برهان در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه با ذکر مصائب و فضائل امام حسین (ع) و واقعه عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام امام حسین برشمرد و بر احیای آن تاکید کرد.