امام جمعه مهریز تاکید کرد: در دبستانهای دخترانه ما پوشش چادر باید الزامی شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام و المسلمین علی برهان در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با تاکید بر گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس گفت: متاسفانه در برخی موارد مدارس باعث می شود تا دختران به سمت لباس های فرم مانتویی رو بیاورند و از چادر دور شوند که باید جلوی این امر گرفته شود و
حتی در دبستانهای دخترانه هم پوشش چادر الزامی شود.
خطیب نماز جمعه مهریز افزود: در برهه حساس کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی ار طریق بی حجابی و گسترش آن می خواهند تا اهداف شوم خود را در قبال نظام ما اجرا نمایند .
وی با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در دین مبین اسلام از همه مردم و خانواده ها خواست تا با رعایت پوشش مناسب دینی و شرعی ، توطئه های کفر جهانی را خنثی نمایند.
برهان با تاکید بر اینکه بدون شک اگر حجاب و عفاف در بین مردم و جامعه اسلامی رعایت شود بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری ها هم مرتفع می شود ،تصریح کرد: یکی از علل بروز آسیب های مزمن اجتماعی بخاطر عدم رعایت حجاب و عفاف می باشد که باید از آن پرهیز نمود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس ما آمریکا و کشورهای غربی را در جهان بی آبرو کرد.
برهان با بیان اینکه حماسه شورانگیز و افتخارآمیز هشت سال دفاع مقدس به عنوان میراثی گرانسنگ در اذهان اقشار مختلف مردم ایران باقی است تصریح کرد: این فرهنگ ناب باید به عنوان یک فرهنگ ارزشمند و پویا به نسل جوان فعلی و نسل‌های آینده منتقل شود. باید قدم‌های مهم و اساسی در راستای الگوهای درست به جوانان عزیزی که دوران پر افتخار دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، برداشت.
وی اضافه کرد: اشاعه فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و نقش جوانان در دفاع مقدس مهم‌‌ترین وظیفه نهادهای فرهنگی کشور است.
برهان تصریح کرد: دفاع مقدس آیینه تمام نمای عشق و ایثار ملت بزرگ ایران و نمادی گویا از جلوه‌های غرورآفرین و افتخارآمیزی است که استقامت و پایداری دلیرمردان را در برابر تجاوز ناجوانمردانه نیروهای بعثی به زیبایی به نمایش درآورده است.
حضور سازمان یافته نیروهای پایور و وظیفه ناحیه مقاومت بسیج مهریز در این مراسم در خور توجه بود.