امام جمعه مهریز تاکید کرد: اقتصاد کشور ما باید مستقل و پویا شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،حجت الاسلام و المسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه دشمنان اسلام با هر شیوه‌ای به جنگ با اسلام آمده‌اند و از هیچ‌گونه رفتار خصمانه ابایی ندارند بر ضرورت هوشیاری ملت ایران در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام تاکید کرد.
وی افزود: دشمن با همه شکستهایی که از ملت ایران خورده نه فقط از دشمنی خود دست بر نداشته بلکه با دسیسه در عرصه اقتصاد وارد شده است .
خطیب نماز جمعه مهریز تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی و ملی ضروری است و باید جلوی واردات بی‌رویه محصولات بی‌كیفیت خارجی به كشور گرفته شود.
وی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری امسال ساماندهی و رونق حوزه اقتصاد کشور از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری است.
وی اظهار داشت: چند روز پيش کارگزاران نظام با مقام معظم رهبري ديدار داشتند که در اين ديدار مقام معظم رهبري بر لزوم توجه مردم و مسئولان بر اقتصاد مقاومتي تاکيد کردند.
وي تصريح کرد: همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند؛ دشمن در تلاش است از راه اقتصاد به کشور ضربه وارد کند که ميطلبد در برابر دشمن تدبير خارجي و داخلي داشته باشيم.
برهان اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي که همان قناعت، صرفهجويي، کاهش مصرف و استفاده از توليدات داخل است ميتواند کشور را در برابر توطئهها بيمه کند.
وی افزود: مقام معظم رهبري در اين ديدار همچنين بر اقتصاد مردمي تاکيد کردند و فرمودند؛ کار را بايد به دست خود مردم داد مردم بايد با صرفهجويي و حمايت از توليد داخلي اقتصاد بومي کشور را شکوفا کنند.
وی با محکوم کردن کشتار مردم میانمار گفت: مدتهاست مسلمانان اين کشور به دست نامسلمانان کشته ميشوند اين در حالي است که مجامع بينالمللي مدعيان دروغين دموکراسي، شوراي امنيت و دبير سازمان ملل متحد همچون بادمجان بيخاصيت چشم بر روي چشم گذاشته و بر روي اين جنايتها سکوت اختيار کردند.
برهان با اشاره به فراز هایی از خطبه شعبانیه مغتنم شمردن لحظه های این ماه را عملی سعادت بخش خواند و روزه داران به خصوص جوانان را به استغفار دعوت کرد و گفت: پیامبر در حدیثی استغفار را راه نجات از غصه ها و امنیت بخش از ترس ها و رهایی دهنده از گناهان عنوان کرده است.
وی در پایان نیز تاکید کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای خودسازی است و در این فرصت پیش آمده نباید نیازمندان را فراموش كنیم.