امام جمعه مهریز: اعتکاف، بست نشستن در مسجد و یک اعتصاب از نفس است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام والمسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در خطیه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه با تاکید بر حضور جوانان در مراسم معنوی و روح بخش اعتکاف گفت: اعتکاف به معنی این است که ای خدا به جای اینکه به زندگی برسم سه روز به تو پناه می برم برای خلوت و انس با تو.
وی اعتکاف را بست نشتن در مسجد نام برد و تصریح کرد: در قدیم هم اگر کسی مشکلی داشت به منزل عالم شهر یا مسجد بست می نشست و تا زمانی که در آن محیط بود کسی کاری به کارش نداشت.
برهان اعتکاف را عبادتی بی ریا دانست و گفت: دوری از دنیا و دنیاطلبی نزدیک ترین راه برای رسیدن به خدا هست و آدمی با دل برکندن از دنیا راه را برای نزدیک تر شدن به خدا هموار می کند.
وی بیان داشت : کسی به خدا نزدیکتر است که صفات الهی را در خود ایجاد کرده و صفات خداوند که در قرآن با نام اسماء الحسنی از آن یاد شده در خود ایجاد کند.
وی نقطه قوت برگزاری اعتکاف در این شهرستان را حضور چشم گیر جوانان دانست که از تعداد 1275 معتکف در مساجد شهرستان بیش از 75 درصد از این آمار را تشکیل می دهند.
وی با اشاره به اهميت و جايگاه اعتكاف در اسلام افزود: اعتكاف دري بسوي خدا و پرواز در آسمان معنويت و تقوا مي باشد .
خطب نماز جمعه مهریز در ادامه به تشریح کلمه «واجب» در دین اسلام پرداخت و گفت: اگر مردم خیال کنند که واجب کار جبر و زور است، خیانت کردند به اسلام، بلکه واجب آنقدر مصلحت در آن هست که ترک آن به هیچ وجه صلاح نیست.
وی افزود: برای کارهای واجب خدا می خواهد سود کلان از دست ما نروداین است که مصلحت آن را الزام آور می کند.
وی برکت را به معنای پايداري خير بر فزوني و زيادت عنوان نمود و افزود: برکت به معنای رشد است مثلا اگر کسی عالم است عالم تر شود می گویند علمش برکت کرده است، مانند ماه مبارک رمضان که همراه خود رشد می آورد و نمازمان را در این ماه مبارک باحال تر می خوانیم.
وی در پایان با عرض تسلیت سالروز شهادت امام هادی علیه السلام گفت: همه خلفای عباسی خبیث و شیطان صفت بودند لذا باطل ماندنی نیست ولی حق ماندنی است.
وی افزود: تمام خلفای باطل و هفت خلیفه عباسی مانند صبح کاذب بودند و هستند و زود از بین می روند ولی امام هادی علیه السلام صبح صادق بود و ماندنی.