امام جمعه مهریز: استکبار ستیزی سیاست کلی نظام است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نمازجمعه با اشاره به سیاست استکبارستیزی نظام به عنوان اصلی‌ترین سیاست اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر خلاف برخی کشورهای همسایه، استکبارستیزی را پیشه خود قرار داده و سرنوشت نظام به دست خود مردم که در رأس آن ولایت‌فقیه قرار دارد، رقم می‌خورد و این بر خلاف سیاست برخی کشورهای همسایه است که مستکبران و زورگویان دنیا در سرنوشت آنان دخیل هستند.
برهان خاطرنشان کرد: همین وجود ولایت‌فقیه در راس نظام و تابعیت مردم از فرامین امام‌گونه ولایت‌فقیه، همه توطئه‌ها را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.
امام جمعه مهریز تصریح کرد: ملت ایران و همه مسئولان نظام از صدر تا ذیل با همه وجود برای تحقق منویات رهبری فرزانه تلاش می‌کنند.
برهان خاطرنشان کرد: دشمن همواره می‌خواهد برای رسیدن به مطامع شوم خود ولایت را تضعیف کند اما این آرزو را به گور خواهد برد.
وی تاکید کرد: راه ملت ما، راه نورانی ولایت‌فقیه و تحقق اهداف ایشان است و تا آخرین لحظه از این راه دور نمی‌شود.
برهان ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع جانباز رزمنده، احمد دهقانی‌زاده گفت: تا به حال در خطبه‌ها اسم کسی را نیاورده و از کسی این چنین یاد نکرده‌ام اما وظیفه خود می‌دانم تا جملاتی در مورد زنده‌یاد جانباز احمد دهقانی‌زاده بگویم.
وی اخلاص، خضوع و مردمی بودن را از ویژگی‌های بارز آن رزمنده دانست و افزود: او با همت و پشتکاری که داشت فرماندهی پایگاه شهید دستغیب را برعهده گرفت و این پایگاه را پایگاه نمونه استان کرد.
برهان تصریح کرد: شش بار حضور رزمنده مجاهد احمد دهقانی‌زاده در جبهه و شرکت در 9 عملیات حق علیه باطل نشان عشق و علاقه او به شهادت و آرمان‌های انقلاب بود.
برهان ادامه داد: دفاع از ارزش‌های والای نظام و آرمان‌های انقلاب و حرکت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تنها هدف احمد دهقانی‌زاده بود.
امام جمعه مهریز گفت: اجر و ثواب احمد دهقانی‌زاده کمتر از شهادت نیست.
وی عنوان کرد: امروز جهان بیدار است و موج بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده دومین موج بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و این بیداری مدیون خون شهیدان و جانبازانی است که جان خود را در راه دفاع از اسلام نثار کردند.
برهان در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به تبدیل سیئات به حسنات اشاره کرد و گفت: انجام بعضی از حسنات این خصوصیت را به همراه دارد که موجب می‌شود برخی از گناهان از طرف خداوند مورد آمرزش قرار گیرد و در واقع گناه به حساب نیاید.
وی با اشاره به آیه «إِلاّ مَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ عَمَلاً صالِحًا فَأُوْلئِکَ یُبَدِّلُ اللّهُ سَیِّئاتِهِمْ حَسَناتٍ وَ کانَ اللّهُ غَفُورًا رَحیمًا» در مورد تعبیر آن و تبیین چگونگی تبدیل سیئات به حسنات گفت: خداوند به لطف خود سیئات اعمال را محو و به جای آن حسنات می‌نشاند و یا هنگامی‌که انسان توبه می‌کند و ایمان به خداوند می‌آورد، دگرگونی عمیقی در او به وجود می‌آید و در آینده کارهای بدش تبدیل به کارهای خوب می‌شود.
وی افزود: در قرآن، روایت‌ها و احادیث مختلف مصادیق زیادی ذکرشده که موجب از بین رفتن گناه، آثار و عوارض آن، بلکه تبدیل سیئات به حسنات می‌شود که از مجموع آنها به دست مى‌آید که ایمان و عمل صالح و توبه و ترک گناهان کبیره، مطمئنترین راه از بین بردن گناهان گذشته و جلب محبت الهى است.