امام جمعه مهریز: آموزش مسائل سیاسی از بالاترین عبادات است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام و المسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان با تاکید بر آشنایی هر چه بیشتر مردم با مسائل سیاسی روز افزود: مردم اگر با سیاست آشنا نشوند به انقلاب خیانت کردند همچون زمان بنی صدر که با وجود رهبری امام خمینی(ره) و نظام جمهوری اسلامی، باز مردم از روی ناآگاهی و بی اطلاعی به بنی صدر رای دادند و این بزرگترین خیانت مردم به نظام بود که دیگر تکرار نخواهد شد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته همواره با توطئه های مختلف دشمنان مواجه بوده است، افزود: حضور پرشور و آگاهانه مردم همواره این توطئه ها را خنثی کرده است.
وی با تاکید بر حضور آگاهانه، پرشور و حداکثری مردم در انتخابات نهم دوره مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مردم شریف و متدین ایران اسلامی باری دیگر ولایتمداری و حماسه حضور و دفاع خود را از ارزش های این نظام همچون راهپیمایی 22 بهمن ماه سال جاری به اثبات خواهد رساند.
برهان ضمن ابراز یقین از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: روز 12 اسفند اگر نعوذ بالله یک نفر هم از خانه خود برای رای دادن بیرون نیاید آب در آسیاب دشمن می ریزد و دشمنان اسلام منتظر ایجاد یک خللی کوچک در نظام ما هستند تا روحیه گرفته و به فجر توطئه ای جدید بیفتند و بگویند که جمهوری اسلامی رونقی ندارد و ولی امر مسلمین پایگاه و جایگاهی ندارد.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز با تاکید بر اینکه مردم باید نقش خود را در انتخابات نسبت به نظام ایفا کنند، اظهار داشت: مردم می‌توانند با حضوری آگاهانه زیرساخت‌های مجلس آینده را عوض کنند و به یاری خدا مجلسی بسازند که در تاریخ انقلاب نمونه باشد.
وی با بیان این که مردم برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزشماری می‌کنند، افزود: مردم باید دلسوزترین، آگاه‌ترین و انقلابی ترین‌ها را وارد مجلس کنند تا دین خدا را زنده و کفر و استکبار را واژگون کنند.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: مردم به کسانی رای ندهند که تنها به منافع خود می‌اندیشند.
برهان با انتقاد از وعده و وعیدهای برخی داوطلبان نمایندگی مجلس در توصیه‌ای به آنها بیان کرد: اگر برای مسئولان جا بیفتد که برای خدا اقدام کنند نه برای منافع شخصی، هم مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و هم فردی اصلح وارد مجلس خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: باید رسیدن به منافع شخصی برای حمایت از کاندیداها در ملت ما ریشه‌کن شود و این فرهنگ ماندگار شود که بهترین‌ها وارد مجلس شوند و ملاک، فردی اصلح و لایق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
امام جمعه مهریز در دیگر محورهای سخنان خود با تاکید بر اینکه ملت عزیز ما در فناوری هسته ای کاری کرده که محتاج دیگران نباشیم افزود: انرژی هسته ای سبب پیشرفت  چشمگیر ملت ما شده ودشمنان حاضربه دیدن آن نیستند.
وی افزود: از دست دادن شهدای هسته ای باعث ترغیب وتشویق راه آنها توسط سایر دانشجویان وافزایش تقاضای این رشته شده ومی شود.