امام جمعه مهريز: صدوقي در ترويج فرهنگ اسلام تاثيرگذار بود

خبرگزاري فارس: امام جمعه مهريز با تسليت به مناسبت درگذشت امام جمعه فقيد يزد، گفت: نقش مرحوم صدوقي در ترويج فرهنگ اسلام بر كسي پوشيده نيست و او فردي تاثيرگذار در اين زمينه بود.


به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: از امتيازات مرحوم صدوقي اين بود كه در سمت نماينده ولي‌فقيه از دنيا رفت.
وي خاطرنشان كرد: بي‌شك درگذشت فرزند آيت‌الله صدوقي، چهارمين شهيد محراب كه از خادمان به نظام مقدس جمهوري اسلامي و مردم بودند، ضربه جبران ناپذيري براي خادمان به انقلاب اسلامي بود كه در سالروز شهادت پدر بزرگوارشان حادث شد.
برهان بيان داشت: آن مرحوم و پدر بزرگوارشان در طول عمر پربركت خود منشا خدمات بسياري براي انقلاب اسلامي به ويژه مردم يزد بودند.
امام جمعه مهريز اظهار داشت: تلاش و زحمات مرحوم صدوقي براي نشر ترويج فرهنگ اسلامي و پيشرفت استان يزد و خدمات ارزنده او به مردم دارالعباده يزد بر هيچكس پوشيده نيست.
وي در ادامه ولايت‌فقيه را كشتي نجاتي براي اسلام خواند و افزود: ولايت‌فقيه سكاندار كشتي نجات اسلام در انحرافات بوده و تبعيت از ولايت‌فقيه تنها راه نجات از انحرافات فكري است.
برهان با اشاره به اينكه پيروزي و قوام انقلاب در گرو وحدت پيرامون ولايت‌فقيه است، گفت: بايد گوش به فرمان رهبري باشيم تا آسيبي به مملكت نرسد.
وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه به ترجمه و تفسير دعاي ماه شعبان پرداخت و ماه شعبان را از ماه‌هاي پرخير و بركت دانست.
برهان عنوان داشت: ماه شعبان از ماه‌هاي پرفيض خداست و مردم با هوشياري تلاش كنند تا از فيوضات اين ماه بيبهره نمانند.
وي همچنين با توجه به اهميت عفاف و حجاب و با اشاره به واقعه كشف حجاب توسط رضاخان قلدر، بيان داشت: حجاب مانند سنگري دفاعي براي زنان است و دشمن در تلاش است تا اين سنگر را از زنان بگيرد.
برهان خاطرنشان كرد: زماني رضاخان و همدستانش با زور اين كار را انجام دادند اما امروز دشمنان با جنگ نرم وارد شده‌اند و با رسوخ به فرهنگ مردم در صدد برداشتن حجاب از سر زنان مسلمان ايران اسلامي هستند.