امام جمعه مهريز: سیره حضرت زینب (س) باید الگوی تمام زنان آزاده جهان باشد

حجت الاسلام علی برهان با تبریک میلاد با سعاد حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینت نه تنها برای پرستاران بلکه باید برای تمام زنان آزاده جهان الگو باشند.

برهان در خطبه های این هفته نمازجمعه مهریز اظهار داشت: صبر، مقاومت و عفت حضرت زینب (س) به ویژه در واقعه کربلا، درسی بزرگ برای تمام انسانهای آزاده جهان است.

حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه مهريز با گراميداشت هفته سلامت اظهار داشت: هفته سلامت امسال با شعار «مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي يك تهديد جهاني» برگزار مي‌شود كه همگان به ويژه متوليان بهداشت و درمان بايد به اين مقوله مهم توجه ويژه داشته باشند.
برهان از سلامت و بهداشت به عنوان مهم‌ترين نعمات الهي ياد كرد و بيان داشت: تامين بهداشت اصلاح جامعه را در پي دارد.
وي خاطرنشان كرد: برتري نظام سلامت و بهداشت در اسلام از چند جهت از جمله جامعيت، سازگاري آن با فطرت انسان و بدون عوارض بودن آن است.
برهان تصريح كرد: سلامت، كامل‌كننده زندگي، نشانه كمال عقل و راحتي انسان است و به همين دليل نيز دين اسلام به امر سلامت و بهداشت در كنار يكديگر توجه ويژه نشان داده و بارها بر آن تاكيد كرده است.
امام جمعه مهريز خاطرنشان كرد: امروز با تلاش و كوشش دست‌اندركاران امر بهداشت، ايران اسلامي در زمينه بهداشت جزو ممتازها و برترين‌هاي دنيا به شمار مي‌رود.
وي همچنين سالروز شهادت محمدباقر صدر و خواهر گرامي ايشان كه به دست رژيم بعثي عراق به شهادت رسيدند را به همه شيعيان جهان تسليت گفت.