امام جمعه مهريز:رحلت حضرت امام تولدي ديگر براي اسلام بود

امام جمعه مهريز گفت: رحلت امام خميني همچون حياتش منشأ بيداري براي ملت اسلام بود بنابراين ميتوان گفت كه رحلت امام راحل تولدي ديگر براي اسلام بود.
به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه ضمن تسليت ايام رحلت بنيانگذار انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره)، اظهار داشت: رحلت جانگداز امام خميني (ره) همچون حياتش منشأ بيداري و نهضتي دوباره شد و تولدي ديگر براي اسلام بود و راه و يادش جاودانه شد زيرا او حقيقت بود و حقيقت، هميشه زنده و فناناپذير است.
وي افزود: هرچه داريم از امام (ره) است، عظمت و عزتي كه امروز در دنيا داريم، اقتدار و جايگاهي كه نظام ما در جهان دارد و انقلاب بزرگي كه احياگر انديشه‌هاي ديني و مكتب الهي است همه از بركات امام راحل است.
امام جمعه مهريز افزود: مراسم تشييع چند ميليوني ملت ايران به دنيا فهماند كه حضرت امام چگونه در دل مردم اين كشور جاي دارد و هيچ‌گاه ياد و نامش از خاطره‌ها نخواهد رفت.
وي با اشاره به شجاعت‌هاي حضرت امام افزود: امام خميني (ره)، روي سكوي مدرسه فيضيه نشست و گفت: «اي گلوله‌هاي دشمن بياييد و سينه مرا نشانه رويد» و اين نشانه شجاعت حضرت امام و نشانه اين بود كه حضرت امام هرگز از مرگ هراسي نداشت و قيام او نيز خدايي بود.
امام جمعه مهريز با بيان اينكه راه امام خميني (ره) قاطع‌تر از گذشته ادامه دارد، گفت: امروز كه 22 سال از ارتحال امام خميني (ره) مي‌گذرد، خط امام و راه او قاطع‌تر، توانمندتر و گسترده‌تر از روزي كه امام در بين امت بود، ادامه دارد.
وي با بيان اينكه مردم ايران آن چنان به امام خميني (ره) وابسته بودند كه نبودن امام را در بين خود تصور هم نمي‌كردند، ادامه داد: در چنين شرايطي دشمنان اين مرز و بوم، تمام تهديدها و تهاجمات خود را براي زماني كه امام در بين امت نبود طرح‌ريزي كرده بودند زيرا آنها تصور مي‌كردند روزي كه اين انقلاب امام خود را از دست دهد، ديگر نظام اسلامي سر پا نخواهد بود و همه برنامه‌هاي آنها در راستاي اجراي اهدافشان در اين كشور به ثمر خواهد نشست.
وي با تأكيد بر اينكه بايد شاكر نعمتي باشيم كه خدا پس از رحلت امام خميني (ره) به ايران ارزاني داشت، يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در اين 22 سال با ديانت و رهبري حكيمانه مثل شمع سوخت تا راه امام ادامه داشته باشد و نه تنها اين راه در كشور ادامه دارد؛ بلكه در عرصه‌هاي بين‌المللي نيز شاهد گسترش توجه به انقلاب ايران و الگوبرداري از آن هستيم.