امام جمعه مهريز : بر خلاف تحلیل برخی رسانه ها؛ احمدی نژاد حتی یک قدم هم از ولایت فقیه دور نشده بود
حجت الاسلام علی برهان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در این شهرستان با اشاره به حوادث اخیر گفت: بر خلاف تحلیل برخی رسانه ها؛ احمدی نژاد حتی یک قدم هم از ولایت فقیه دور نشده بود.
وي اظهارداشت: به رغم تلاشهاي فراوان و هزينه هاي سنگين دشمنان عليه انقلاب و نظام اسلامي، بحمدالله مردم در ظل ولايت فقيه همچنان حافظ ارزشها و دستاوردهاي انقلاب اسلامي و آرمانهاي امام راحل و شهداي انقلاب هستند . 
حجت الاسلام علی برهان در دیگر محورهای سخنان خود معلمان را طلايه‌داران پيشرفت و تعالي كشور دانست و خاطرنشان كرد: ارتقاي سطح فرهنگي، علمي و معنوي جامعه مرهون زحمات بي‌وقفه اين قشر فداكار است كه پيوسته براي تحقق اهداف آموزشي و پرورشي جوانان و نوجوانان تلاش مي‌كنند. 
وي بر ترويج فرهنگ ارزش‌هاي ديني و انديشه و تفكر استاد مطهري در جامعه تاكيد كرد و گفت: بسيجيان و قشر فرهنگي و دانشگاهي بايد در تبيين انديشه‌هاي اين متفكر وارسته و انتقال آن به نسل جديد تلاش كنند تا حق بزرگي كه اين مريد امام راحل بر جامعه دارد به نحو شايسته ادا شود. 
امام جمعه مهریز افزود: انديشه هاي متفكر شهيد به عنوان اسلام شناسي آگاه،‌ عالمي زمان شناس و دانشمندي بصير و فيلسوفي توانا همواره مورد علاقه فرهيختگان و جوانان بوده است به حق استاد شهيد شخصيتي بود كه پاسخگويي به شبهات زمانه و مقابله با انحرافات فكري و عقيدتي را وجهه ي همت خويش ساخت تا بدان جا كه در قبال اين مجاهدت عظيمِ علمي، جان خود را فدا نمود.
ذکر فضائل، مناقب و مصائب حضرت زهرا سلام الله علیها پایان بخش سخنان امام جمعه مهریز در خطبه های این هفته نماز جمعه بود.