از افتخار آفرینان مهریزی تبار تجلیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، از افتخار آفرینان مهریزی تبار با حضور امام جمعه مهریز، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار یزد و دیگر مسئولین شهرستان تجلیل شد.

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس گفت: شاید یکی از خلاهای امروز کشورمان این است که به نخبگان توجهی درخور آنان نمی شود و نخبگان و افراد صاحبنظر میل به مهاجرت دارند چراکه در بعضی از رشته های تخصصی بیش از ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان به کشورهای دیگر مهاجرت کردند این موضوع نشان دهنده این است که یک نخبه احساس می کند مهاجرتش فایده بیشتری نسبت به ماندن در کشور خودش دارد.

وی با بیان اینکه نخبگان پیشران در همه کارها هستند و لوکوموتیوی هستند که می توانند جامعه را به سوی توسعه حرکت دهند اضافه کرد: یکی از کارهایی که می تواند نخبگان را جذب کند برگزاری چنین جلساتی است که از آنها قدردانی شود.

این حرکت زیبا می تواند بخشی از این ضعف را جبران کند.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز هم در این مراسم با اشاره به دومین سال برگزاری این همایش در شهرستان گفت: این نشان دهنده این است که باغشهر تاریخی مهریز نوجوانان و جوانان ارزشمندی دارد که هرکدام به نوعی افتخار آفرینند.

وی با بیان اینکه زمینه و امکانات برای یک نخبه ایرانی فراهم باشد و از او حمایت شود ادامه داد: علاوه بر تجلیل و یاد کردن از نخبگان بایستی در زمینه های مختلف هم از ایده ها و نظرات نخبگان استفاده شود.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه نخبگان سرمایه های کشور هستند و شهرستان مهریز هم نخبگان زیادی دارد تصریح کرد: مسئولین مسیر را برای این افتخارآفرینان هموار کنند و با اتحاد و همدلی و نگاه وسیع از تمام پتانسیل های شهرستان در جهت پیشرفت استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب دولت انقلابی و جوان، بها دادن به جوانان در عرصه های گوناگون است افزود: شهرستان مهریز افتخارآفرینان بزرگی دارد که با جذب و حمایت آنان در راستای آبادانی و سربلندی شهرستان قدم برداریم. صاحبان تجربه نیز با همکاری جوانان به رشد و توسعه مهریز کمک کنند.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز