رئیس کل دادگستری یزد؛

ارزش‌گذاری به حق و حقیقت وظیـفه اجتمـاعی است

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: این تکلیف انسان است تا در هر شرایطی متوجه ضایع شدن حقی شد به دفاع از آن بپردازد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، غلامعلی دهشیری در دیدار با جمعی از نخبگان این شهرستان با اشاره به اهمیت ارزش‌گذاری به حق و حقیقت اظهار کرد: انسان احساس تکلیف دارد تا هرجا حقی در حال ضایع شدن است، چه حق فردی و چه حق اجتماعی، نسبت به این حقیقت ارزش‌گذاری داشته باشد و از آن دفاع کند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه جهاد تبیین یکی از مواردی است که نباید از آن به راحتی گذشت، عنوان کرد: با توجه به نیاز جامعه لازم است جهاد تبیین به درستی انجام و تصویر رسانه‌ای قوه قضائیه در میان مردم و جامعه نیز تبیین شود.

وی افزود: در جامعه امروزی مشاهده می‌کنیم که حقیقت و آنچه که در رسانه و فضای اجتماعی در حال شکل‌گیری است متفاوت است و امروزه جهت‌دهی جریان فکری با ابزار رسانه بیش از گذشته سرعت دارد.

دهشیری با بیان اینکه رسانه‌ها در حال مدیریت خطای ذهنی مردم هستند، عنوان کرد: تصویرسازی رسانه‌های بیگانه در اذهان عمومی باعث شد تا شرایط دیگری در جامعه رقم بخورد و این مورد نشان داد که نباید از جهاد تبیین غافل شویم.

وی افزود: باید عرصه شناختی و جنگ ترکیبی را در فضای رسانه بشناسیم، زیرا جهت‌دهی به افکار عمومی بیشتر در این فضا شکل می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه رسانه‌های غربی تلاش کردند تا دین‌ستیزی را در جامعه رواج دهند، گفت: مقام معظم رهبری با تاکید بر اهمیت شناخت دین عنوان کردند تا افراد موثر نسبت به تبیین دین و باز کردن گره‌های ذهنی مردم در زمینه دینی اقدام کنند. وی افزود: نخبگان ما باید در حوزه جنگ رسانه‌ای حضور پیدا کنند و در فضای مجازی به بیان واقعیت بپردازند و تلاش کنند تا از حقیقت دفاع کنند.

دهشیری در پاسخ به سوال یکی از نخبگان گفت: بیش از ۵۰ درصد از پرونده‌های قضایی به دلیل عدم آگاهی مردم از حقوق عامه خود تشکیل شده و در این زمینه نیاز به آموزش عمومی است.

۱۴۰۲/۰۶/۲۰

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز