به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز و نقل از خبرگزاری تسنیم از مهریز، جابه‌جایی پاسگاه ایست و بازرسی مهریز یکی از خواسته‌های دیرینه مردم این شهرستان به شمار می‌رود.

وجود این پاسگاه در کنار شهر مهریز تاکنون هیچ سودی به حال مردم و منطقه نداشته و حتی در برخی موارد سبب بدنامی شهر هم شده است، بدنامی‌هایی همچون شهری سرشار از موادمخدر تا محل جولان قاچاقچیان و افاغنه غیرمجاز.

با توجه به اقدامات موثری که پاسگاه شهید مدنی مهریز در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر انجام داده و میزان کشفیات این پاسگاه، قاچاقچیان مواد مخدر از این پاسگاه هراس زیادی دارند و به همین دلیل سعی می کنند با ورود به شهرستان مهریز، از دست ماموران این پاسگاه خلاصی پیدا کنند.

این موضوع سبب شده بود تا مسئولان به فکر تغییر مکان این پاسگاه به قبل از ورودی شهر مهریز کرده و خواست مردم مهریز هم همین بود که این پاسگاه با تغییر مکان و سختگیری بیشتر، مانع ورود مواد مخدر به شهرستان مهریز شود.

مردم شهرستان مهریز مخالف این بودند که نام مهریز در تمام رسانه‌های کشور با پسوند موادمخدر و قاچاق عجین شده باشد و در ذهن هموطنانمان در سایر نقاط کشور این‌گونه تداعی شود که در مهریز موادمخدر کشت و کار می‌شود و شهرستان مهریز به فراموشی سپرده شده و این شهر قربانی قرار گرفتن در مسیر قاچاق موادمخدر شده است.

وجود پلیس راه مهریز-یزد هم علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای شهروندان، مانعی برای سرمایه‌گذاری و توسعه بخش صنعت شهرستان مهریز شده است.

در عین حال چند سالی است بحث انتقال پاسگاه شهید مدنی به خارج از محدوده شهرستان از سوی مردم و مسئولان مطرح شده، اما تا چندی پیش این پیگیری‌ها به نتیجه نرسیده بود و مهریز قربانی این موضوع می‌شد تا اینکه امروز صبح در محل فرمانداری مهریز با حضور نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مهریز، رئیس پلیس راه استان یزد، معاون فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد، رئیس منابع طبیعی، محیط زیست و فرمانده منطقه انتظامی شهرستان مهریز جلسه‌ای با همین موضوع تشکیل شد.

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در مهریز با ابراز خرسندی از نتایج این نشست اظهار کرد: با پایان این نشست و کسب موافقت ناجا، پاسگاه شهید مدنی و پلیس راه مهریز-یزد به 30 کیلومتری شهر مهریز منتقل می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارع‌زاده اضافه کرد: در این نشست اختصاص 50 میلیارد ریال از اعتبارات سال 93 برای احداث ساختمان این دو مرکز و آغاز احداث ساختمان آن  تا سه ماه آینده مصوب شد.

وی وجود پلیس راه مهریز-یزد را مانعی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان برشمرد و گفت: همه در این نشست برای جایجایی این دو مرکز موافق بوده و قول دادند تا با سرعت کاری بالا، هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از ساختمان جدید این دو مرکز در مجاورت قلعه زین‌الدین داشته باشیم.

وی از مدیریت جهادی فرمانده نیروی انتظامی مهریز برای احداث ساختمان پاسگاه تنگ چنار قدردانی کرد و افزود: امیدواریم در احداث ساختمان این دو مرکز نیز از توان و مدیریت جهادی فرمانده نیروی انتظامی مهریز استفاده شود تا هر چه سریع‌تر شاهد برآورده شدن دو  خواسته دیرینه مردم مهریز باشیم.

در این نشست بیان شد که موافقت ناجا و مسئولان کشوری هم برای انتقال این دو مرکز کسب شده و مدتی پیش نیز با حضور کارشناسان مکان ساخت آن جانمایی شد تا در مجاورت قلعه زین الدین پاسگاه شهید مدنی و پلیس راه احداث شود.