آیین تکریم و معارفه رییس اداره تامین اجتماعی شهرستان مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز،آیین تکریم و معارفه رییس اداره تامین اجتماعی مهریز با حضور ائمه جمعه شهرستان، مدیر کل تامین اجتماعی استان یزد، فرماندار مهریز و دیگر مسئولین شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی زاده امام جمعه دهستان بهادران مهریز در این مراسم با تسلیت شهادت حضرت علی (ع) دلیل شهادت آن حضرت را ایمان ایشان عنوان کرد و گفت: براساس روایات پیشتاز همه امتها در ایمان سه نفر هستند که حضرت علی (ع) یکی از این سه نفر است و روز قیامت اولین فردی که دادخواهی می کند حضرت علی(ع) است.

وی علت مظلومیت آن حضرت را قدر نشناسی ایشان دانست و افزود: عزاداری ما برای شهادت حضرت علی (ع) نیست بلکه برای قدرنشناسی و ناسپاسی از ایشان است.

وی بزرگترین شاخصه حضرت علی (ع) را خدمتگزاری به مردم دانست و گفت: مسئولین هم با نیت خدمت به خلق کار کنند و به هر نحوی گره ای از کار مردم باز کند و با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی جامعه، دردی از آلام مردم کم کنید.

محمد دهقان بنادکی فرماندار شهرستان مهریز هم در این مراسم با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی برای حوزه تامین اجتماعی و درمان بود اظهار امیدواری کرد: امسال درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان به بهره برداری می رسد و با ساختمانی در شان مردم ارائه خدمات انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۷ درصد از مردم شهرستان مهریز بیمه تامین اجتماعی هستند افزود: مهریز شهری صنعتی است و با تعداد آماری از افرادی که بیمه بیکاری هستند شرکتها با کمبود نیروی کار مواجه اند و باید زمینه ای فراهم شود تا این افراد هم مشغول به کار شوند.

وی همچنین بر پیگیری بیمه قالیبافی و خادمین مساجد شهرستان تاکید کرد.

میرزایی مدیرکل تامین اجتماعی یزد در این مراسم با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه گر اجتماعی است که بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خود قرار می دهد افزود: حدود ۸۰ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به طوری که از جمعیت یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان، یک میلیون و ۴۰ هزار نفر اعم از بیمه شدگان اجباری ، کارگران ساختمانی، بازنشستگان، بازماندگان و ... تحت پوشش بیمه هستند .

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی یک سازمان درآمد هزینه ای است و از بودجه دولت چیزی دریافت نمی کند تصریح کرد: مشکلات اقتصادی شرکتها و تحریم ها به شدت بر سازمان تامین اجتماعی تاثیرگذار است و مشکلات عدیده ای بر تامین منابع برای پرداخت به بازنشستگان ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: در استان یزد حدود ۸۰ هزار بازنشسته داریم که با خانواده هایشان جمعیتی بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر هستند و سازمان تامین اجتماعی استان هر ماهه مبلغی نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان فقط مستمری به بازنشستگان پرداخت می کند که در صورت پرداخت نشدن به موقع آن مشکلات اقتصادی فراوانی برای مردم بوجود می آورد.

وی بیان کرد: کار در تامین اجتماعی کاری مقدس و ارزشمند است چراکه به ضعیف ترین و محروم ترین قشر جامعه یعنی قشر کارگری خدمت می کند.

حسنی رئیس سابق اداره تامین اجتماعی مهریز هم در این مراسم با اشاره به اینکه در مهریز ۱۶ هزار بیمه شده داریم که از این تعداد ۱۲ هزار نفر بیمه شده اجباری هستند و ۴ هزار نفر بیمه رانندگان، کارگران ساختماتی و قالیبافان هستند که همه این اقشار جامعه با عرق جبین کار می کنند و چرخ تولید کشور را به حرکت در می آورند و باید بهترین خدمات را دریافت کنند.

وی با تاکید بر وسعت نظر، گره گشایی و مراقبت از منابع صندوق تامین اجتماعی توسط تمام کارکنان این سازمان ادامه داد: مقام معظم رهبری سال گذشته سیاستهای کلان حوزه تامین اجتماعی را ابلاغ کردند که از ده سیاست ابلاغ شده ، چهار سیاست بر پایه پایداری، تاب آوری و حفظ و حراست از منابع تامین اجتماعی تاکید شده است.

در پایان از زحمات آقای حسنی تجلیل و آقای زارع بیدکی به عنوان رئیس جدید اداره تأمین اجتماعی شهرستان مهریز معرفی شد.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز