09627 آماده پاسخگویی به سوالات مردم درزمینه سوخت می باشد

سامانه شماره تلفن پنج رقمی برای پاسخگویی به پرسش های مردم در زمینه نحوه توزیع و قیمت فرآورده های نفتی از ساعت 8 صبح امروز دوشنبه در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی راه اندازی می‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان مهریز به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی دولت" معاون وزیر نفت تصریح کرد: مردم می توانند هر روز از ساعت 8 صبح تا 21 شب برای آگاهی از چگونگی دریافت و قیمت فرآورده های نفتی با شماره تلفن 09627 تماس بگیرند.
"علیرضا ضیغمی" افزود: امکانات لازم برای برقراری ارتباط مردمی با این سامانه ارتباطی ایجاد شده و کارشناسان شرکت ملی پالایش و پخش آمادگی پاسخگویی به پرسش های مردم را بوسیله این خط ارتباطی دارند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر آمادگی جایگاه های شرکت ملی پخش برای عرضه فرآورده های نفتی گفت: امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم در همه جایگاه های عرضه بنزین و گازوئیل کشور با هدف عرضه سه نرخی این فرآورده ها فراهم شده است.
ضیغمی با بیان اینکه بر اساس مصوبه دولت، هر لیتر گازوئیل در بخش حمل و نقل به ازای هر لیتر با نرخ 150 و 350 تومان عرضه می‌شود، گفت: سهمیه سوخت در نظر گرفته شده برای خودروهای دیزلی از اول دی ماه به حساب آنها ریخته می شود.
وی تصریح کرد: همچنین بر اساس این مصوبه ماهانه 60 لیتر بنزین سهمیه ای با نرخ 400 تومان به مردم عرضه می شود و این میزان سهمیه نیز در صورت استفاده نشدن در کارت هوشمند سوخت وسایل نقلیه ذخیره خواهد شد و مردم می توانند در صورت نیاز این میزان سهمیه را با نرخ 400 تومان مصرف کنند.
معاون وزیر نفت گفت: از زمان اعلام رسمی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در کشور با توجه به اطلاع رسانی خوب و برگزاری دوره های توجیهی برای جایگاه داران از سه ماه گذشته تاکنون هیچ مشکلی در جایگاه ها برای عرضه سوخت مردم ایجاد نشده است.
ضیغمی با تاکید بر آمادگی شرکت های زیرمجموعه شرکت ملی پخش برای تامین سوخت مورد نیاز مردم در کشور، گفت: همه استانداری و فرمانداری های سراسر کشور و 37 منطقه زیرمجموعه شرکت ملی پخش، آمادگی پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات مردم در زمینه اعمال نرخ جدید فرآورده های نفتی را دارند.
ضیغمی با تاکید بر تامین بنزین مورد نیاز کشور در داخل گفت: هم اکنون بخشی از بنزین مورد نیاز کشور از مجتمع های پتروشیمی دریافت و بقیه آن در پالایشگاه تولید می شود و هیچ مشکلی در زمینه تامین بنزين مورد نیاز کشور وجود ندارد.
وی تاکید کرد: بنزین، نفت گاز و دیگر فرآورده های نفتی کشور به اندازه کافی در انبارهای نفت ذخیره سازی شده است و مشکلی برای توزیع این فرآورده ها در کشور وجود ندارد.